Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Waarom formuleren we niet veel stelliger, dat 'participerend leren' een nieuw vakconcept is dat zich in paradigmatische zin onderscheidt van voorafgaande concepten. Dit heeft twee redenen. De eerste reden is gelegen in de ontwikkeling van het concept participerend leren zelf. De grondslagenstudie over participerend leren (Hermans, 2001) is pas het beginpunt van de ontwikkeling van een nieuw vakconcept en niet het eindpunt. Hierin worden enkele centrale begrippen ontwikkeld, die als pijlers (grondslagen) kunnen dienen voor een nieuw vakconcept. Daarmee zijn echter niet alle conceptuele problemen opgelost, noch de weerbarstige vraag van de operationalisering van grondbegrippen naar concrete onderwijsleerprocessen. Een tweede reden is gelegen in de voorlopigheid van onze analyse van de huidige historische ontwikkelingen. Het is gemakkelijker om terug te kijken in de tijd en vanuit een zekere distantie een bepaald tijdperk te analyseren (zoals de religieuze vorming tot het midden van de zestiger jaren), dan de transformatie te interpreteren waar men middenin zit. De toekomst zal duidelijk maken of onze analyse van de huidige tijd correct is. Daarom past ook enige voorzichtigheid in onze beschrijving van het proces van vernieuwing.
Choose an application
Didactics --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- Study methods --- 37.02 --- #GSDBP --- 454.2 --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 37.014.3 --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- onderwijshervormingen --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
Civilisation --- Educational sciences --- Education --- Éducation. --- Éducation --- Enseignement --- Philosophie. --- Innovations --- 37.02 --- #SBIB:316.334.1O300 --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
37.02 --- 51 --- didactiek M.O. --- wiskunde --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Mathematics --- Study and teaching. --- 51 Mathematics --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- didactiek M.O --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
37.02 --- 372.857 --- Biology --- -Life sciences --- Biomass --- Life (Biology) --- Natural history --- 372.857 Biologie --(niet-universitair onderwijs) --- Biologie --(niet-universitair onderwijs) --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Study and teaching --- -37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Study and Teaching. --- Life sciences --- Study and teaching. --- Didactische en methodische grondbeginselen --- -Didactische en methodische grondbeginselen --- -372.857 Biologie --(niet-universitair onderwijs) --- -Study and teaching
Choose an application
Choose an application
Group work in education --- -37.02 --- Interaction analysis in education --- -Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Observation (Educational method) --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Verbal behavior --- Cooperative learning --- Group method in teaching --- Group teaching --- Education --- Teaching --- Addresses, essays, lectures --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Group work in education. --- Interaction analysis in education. --- -Addresses, essays, lectures --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- -37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Analysis, Interaction (Education) --- 37.02 --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
Initial didactic situation --- leraren-leerling relatie --- Didactic strategies --- leidinggeven --- 37.02 --- 454.22 --- Leerkracht-leerlinginteractie --- Leiderschap --- Onderwijs --- Opvoeding --- 473 ) Vernieuwing van het basisonderwijs --- 419.3 --- Didactiek --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Onderwijsstijlen --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen
Choose an application
Educational sciences --- College teaching --- First year teachers --- hoger onderwijs --- les --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- 371.3 --- 37.02 --- Beginning teachers --- New teachers --- Teachers --- University teaching --- Teaching --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- College teaching. --- First year teachers. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|